Obróć telefon do pozycji pionowej żeby zobaczyć treści

O nas

„Ostróda Yacht” – inżynieria morskich pasji.

Budownictwo jachtowe jest naszą pasją, którą ostródzianie mają w genach od ponad siedemdziesięciu lat. Jest częścią historii i teraźniejszości Ostródy oraz powodem dumy kolejnych pokoleń. Do tej tradycji i dumy nawiązujemy w nazwie naszej stoczni, podkreślając jak ważne jest dla nas miejsce, z którego pochodzimy.

Przemysłowa – stoczniowa budowa jachtów jest też naszym wyzwaniem zawodowym. Jesteśmy w tej dziedzinie profesjonalistami z wykształcenia, praktyki i wieloletniego doświadczenia. Naszą ambicją jest produkcja doskonałych jachtów, nowoczesnymi metodami, które gwarantują całkowitą powtarzalność wyrobów przy najwyższym poziomie bezpieczeństwa i wydajności procesu produkcji, celem zapewnienia pełnej satysfakcji żeglarzy. Receptą na najwyższej jakości jachty jest połączenie naszej pasji, wieloletniego doświadczenia profesjonalnej kadry z najnowszą technologią, nowoczesnym i atrakcyjnym wzornictwem oraz bezkompromisowością w aspekcie jakości.

Ostróda Yacht Sp. z o.o. to największy w Polsce, a także, jako część francuskiego koncernu Groupe Beneteau, w Europie, budowniczy jachtów i łodzi rekreacyjnych. Nasze jachty i łodzie, pod markami handlowymi Jeanneau i Beneteau, dostarczamy żeglarzom do portów na wszystkich kontynentach. Firma jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, światowego lidera w produkcji jachtów i łodzi rekreacyjnych i sportowych. Gwarantuje to nam nieograniczony dostęp do rynku na poziomie globalnym oraz stabilność finansową, a także zabezpiecza od wpływu lokalnych kryzysów gospodarczych. Zatrudniamy obecnie ponad 850 osób, a po zrealizowaniu prowadzonych inwestycji liczba pracowników przekroczy 1000 osób. Obecnie firma produkuje ponad 30 modeli jachtów motorowych i żaglowych w ilości ok. 4000 jednostek rocznie. Stocznia, zlokalizowana w Ostródzie na powierzchni ponad 16 ha, dysponuje halami i obiektami produkcyjnymi o powierzchni 40.000 m². Zakład wyposażony jest w najnowocześniejsze, wysokowydajne systemy wentylacyjne oraz unikatowe w skali światowej rozwiązania technologiczne.

Inwestycje poczynione w okresie ostatnich 15-tu lat, w tym przede wszystkim robotyzacja procesów produkcyjnych oraz innowacyjna, wtryskowa technologia produkcji kadłubów, uczyniły ze stoczni “Ostróda Yacht” jeden z najnowocześniejszych w Europie zakładów, specjalizujących się w produkcji łodzi motorowych o długości do 10m. Zespół inżynierski projektantów i konstruktorów rok rocznie wdraża do produkcji seryjnej 10 nowych modeli jachtów i łodzi, stale je unowocześniając i poprawiając ich parametry użytkowe. W zakresie stylistyki naszych wyrobów współpracujemy z projektantami polskimi, włoskimi, francuskimi oraz amerykańskimi. Doświadczona kadra technologów doskonali procesy produkcyjne pod kątem zwiększenia wydajności, obniżenia zużycia materiałów i energii, obniżenia emisji odpadów i zanieczyszczeń oraz poprawy warunków BHP.

Historia firmy

Start

Ostródzka stocznia jachtowa istnieje na rynku jachtów i łodzi rekreacyjnych od 68 lat. Jest najdłużej działającym nieprzerwanie tego typu zakładem w Polsce i jednym z najstarszych w Europie.

1952

Historia działalności stoczniowej w Ostródzie sięga czasów budowy Kanału Elbląskiego. Na potrzeby obsługi jednostek pływających, użytkowanych na tym szlaku powstał zakład naprawy i obsługi wraz z suchym dokiem, a wkrótce potem dodatkowo zakład obróbki drewna. Już pod koniec XIX wieku budowano w Ostródzie barki kanałowe, łodzie rybackie i kajaki oraz niewielkie jachty żaglowe, produkowane w technologii drewnianej. Po II wojnie światowej oba zakłady połączono w jeden organizm gospodarczy, a od 1952 r. wznowiono produkcję łodzi drewnianych, przyjmując jednocześnie nazwę Ostródzkich Zakładów Szkutniczo- Drzewnych.

Lata 70'

W drugiej połowie lat 70 ubiegłego stulecia zmieniono nazwę na Ostródzkie Zakłady Okrętowe i wprowadzono, nowoczesne na owe czasy, technologie wytwarzania łodzi z laminatów poliestrowo-szklanych. Rozpoczęto seryjną produkcję łodzi motorowych i żaglowych na rynek szwedzki i niemiecki oraz krajów dawnego bloku wschodniego.

Lata 80'

W latach 80-tych zakład został włączony do struktur Stoczni Północnej w Gdańsku, w której funkcjonował jako zakład przemysłu obronnego. W tym okresie również wybudowano nowy zakład produkcyjny pomiędzy ulicami Spokojną i Łódzką, przenosząc produkcję laminatów z zakładu produkcyjnego przy ulicy Mickiewicza.

1992

W roku 1992 rozpoczęto współpracę z francuską stocznią Jeanneau , która w roku 1998 stała się własnością holdingu przemysłowego Groupe Beneteau.

1994

W roku 1994 na bazie majątku ulokowanego w Ostródzie utworzono nowy podmiot gospodarczy pod nazwą “Ostróda Yacht” Sp. z o.o. W tym samym roku zakończono definitywnie działalność produkcyjną w zakładach przy ulicach Mickiewicza i Gizewiusza. Tereny wraz z zabudowaniami fabrycznymi oraz basenem portowym i suchym dokiem przekazano na własność miastu Ostróda. Od tej pory działalność produkcyjna skoncentrowana jest w sukcesywnie rozbudowywanej stoczni przy ulicy Spokojnej.

2001

W roku 2001 stocznia ostródzka została, drogą akwizycji, włączona do struktur francuskiej grupy kapitałowej „Groupe Beneteau”, której częścią pozostawał strategiczny partner „Ostróda Yacht”, stocznia jachtowa „Chantiers Jeanneau”.

2008

W roku 2008 rozpoczęto projekt rozbudowy zakładu. Na terenach zlokalizowanych w Ostródzie przy ulicy Łódzkiej, wybudowano nowy wydział prefabrykacji konstrukcji jachtowych OY2, wraz z halą spedycji oraz placami składowymi. Zmodernizowano równocześnie pozostałe obiekty produkcyjne. Zakład uruchomiono w drugiej połowie roku 2009, wdrażając równocześnie innowacyjną technologię wtryskowej prefabrykacji kadłubów oraz wprowadzając do użytku pierwsze zrobotyzowane stanowiska obróbcze.

2017

W roku 2017 oddano do użytku nowoczesny wydział wdrożeń wraz z prototypownią, wyposażoną w dwie maszyny CNC do obróbki powierzchni modeli / wzorników form przemysłowych. Jednocześnie rozpoczęto kolejny etap rozbudowy zakładu, polegający na budowie hali prefabrykacji OY3 oraz hali montażu HM4 wraz z rozbudową istniejących obiektów magazynowych, stolarni i spedycji. Nowy zakład będzie uruchomiony w czerwcu 2018 roku.